Monday, February 10, 2014

KISAH CHECK UP OVARIAN CYST DI KPJ IPOH

Hi korang...
Hari aku ade appointment dengan doc kat KPJ
Aku macam biasalah memang suka kalau balik ipoh ni..
Leh balik kg aku trus..hihi

Berbalik pada kisah diatas..
Sebelum ni aku checkup dengan doc cina...
Kasar kot cara dier bekerja..
Suka ngn doc baru ni..nama nya doc syarifah..

Rilek je masa dier bagi penerangan..
Sebelum ni doc cina 2 xhabis2 nak bedah aku..
Lepas jumpa doc ni..
Lega aku coz doc ckp cyst ak xdela besar sangat dalam 5cm jer...
Xperlu bedah pon..

Tapi....
Dier akan pantau setiap 3bulan..
Sebelum keluar dari bilik doc...
Aku kene bagi darah untuk jalankan test samada aku ade kanser ke idok..

Jawapannyer nan ado kanser...hihi.
Kat sni ak nak nasihatkan korang..
Kalau korang punya kitaran haid xstabil/selalu senggugut teruk..
Korang g la cek kat doc awal2 coz mst ade something wrong kat korang punye peranakan...

Lagi 1,sape2 yang dah kawen mesti nak anak kan...
Kite mesti alert benda2 camni...
Ingat tue....hihihihihi.

1 comment: