Monday, February 17, 2014

Anak 10 belum tentu dapat jaga seorang ibu...

Salam...
Berdasarkan tajuk kat atas..
Mesti korang paham kan..
Masa zaman sekolah dolu2 pon cikgu selalu sebut..

Aku selalu terfikir..
Memangla anak 10 belum tentu dapat jaga seorang ibu..
Sebab....
Kalau nak jaga anak ni senang..
Xpayah fikir prasaan dorang,nak tukar lampin pon senang,
Nak angkat pon senang...

Kalo ko lempang anak ko 48juta kali pon anak ko tetap sayang ko...
Tol x aku kata..
Cer ko lempang mak ko sekali..
Habisla...hii.

Tapiii kn...
Jaga mak ayah kite bila dorang tua n sakit..
Banyak sangat pahala yang kite akan dapat...
Memangla nak jaga dorang susah..
Tambah2 bila dorang sakit memang sensetif sangat..

Aku selalu doa..
Janganla aku bebankan anak-anak aku nanti..
Aku takut dorang akan jadi anak derhaka...
Aku tahu..bile kite sakit mesti nak perhatian orang n selalu touching...

Ntahla..yang pasti aku akan jaga mama ngn abah aku n emak ngan abah mentua aku.
Itu janji aku..
Walaupun aku ni xreti nak tunjuk prasaan sayang kat dorang...
Jangan risau anakmu ni ade............ :))


Aqif jadi anak yang soleh tau...
T leh doakan ibu dan ayah...muah2..

1 comment:

  1. Betul. Kita tak boleh ramal masa depan kita. Jadi kita didik anak dengan jalan yg terbaik dan banyakkan berdoa sahaja semoga anak kita akan jadi anak soleh

    ReplyDelete