Tuesday, April 1, 2014

Sejak akhir-akhir ni..

Salam..
Mengantuknye alahai la mata..
Penatnyer..semalam sampai rumah malam..
Tak sempat nak kemas rumah lagi...
Tapi xpe..puas hati dapat balik kampung...kikikiki.

Sekarang ni aku aku perasan..
Banyak benda yang berlaku kat orang sekeliling aku..
Semua macam balasan kat dorang...
Rasa kesian pon ade..

Contohnyer..
Ade sorang ni..dier selalu bangga anak dier pandai..
Dan kitorang pernah tanya pasal senang x SPM
Dengan bangganya..Dier kata 10x susah trial dari SPM sebenar...
Tup2 dapat 5A jer..
Padahal trial 6A..

Contoh kedua...
Ade sorang ni dier suka malukan orang...
Buat2 cite la..
Pernah dier gelakkan cara aku berjalan dengan cara memalukan...
Padahal aku xkenal dier...
Tup2 semalam aku dengar dier kene tangkap basah...

Contoh ketiga..
Ade sorang suka la kecoh suami suka dera dier..
Dier cakap xnak dekat laki dier la..
Macam2 la dier burukkan laki dier...
Tup2 laki dier meninggal...

Korang nampak x...sekarang Allah bayar cash kan balasan kat kite sume...
Takutnyer kan...
Aku selalu gak salah cakap...
Buat orang terasa..
Aku nak berubah...
Xnak buruk2kan orang,cite2 macam diri ni bajet bagus jer..
Baik kite merendah diri kan...
Berdiam itu lebih baik kan...

Aku nak membizikan diri..
Camne ek..
Hidup aku ni bosan...huhuhuhuhuhu.

k lah....tq sudi baca..:)


4 comments:

  1. emmm...ms sy pregnant hr tu sy kena kncing manis.cucuk insulin.ada sorang kak tu dia ckp mkn apa la smpai kena cucuk2 bgai.tup2 lps ja sy bsalin dia plak pegnen.x lama lps tu dia pon suspek kncing manis n cucuk insulin gak...ha...sy prasan Allah byr cash kt dia tp mls nk ckp...biar dia igt blk apa yg dia kata dl

    ReplyDelete
  2. Kehidupan ni mmg banyak cabarannya. Kita abaikan jelah orang2 macam ni. Semoga kita diberikan kemudahan dalam apa yg kita buat. Dan juga ke a kita selalu doakan semoga kita tak buat seperti itu.

    ReplyDelete