Thursday, March 6, 2014

Anak angkat..

Salam..
Semalam seronok jer...
Aqif tido awal..
Dekat pukul 8 malam camtu dier tido..

Pestime camtu...
Comel jer lentok2 kat aku..
Tido sendiri lak 2..
Ngantuk sangat kot asyik main je.

Ermmm...aqif ni anak kandung aku.
Bukan anak angkat..hihihihi
Saje jer..tiba2 terlintas pk pasal anak angkat.
Aku ade sorang kawan ni nak amek anak angkat tp 15mac ni kot due ibu dier.
Belum lahir lagik..

Aku tengok usaha dier..
Lum lahir lagik anak 2 dah amek suntikan untuk hasilkan susu badan..
Macam2 baju dan barang dier beli untuk anak yang bakal lahir 2..
Akak ni susah nak pregnant..

Badan besar tapi dah cek kat doktor..
Doktor kata rahim dier jenis terbelakang...
Susah nak lekat...
Lagipun period datang setahun sekali...

Aku tengok dier memang kuat...
Macam2 orang cakap kat dier..
Tapi leh bertenang...
Aku harap anak yang bakal lahir ni.
Jadilah anak yang baik n soleh/solehah.

Aku pernah tengok.Anak angkat yang kuang ajo..
Mak pak angkat dier menatang dier dengan minyak yang penuh...
Aku ingat lagi dier bli jeans harga 200 kot..
Parent angkat dier keje kampung je..
Kalau parent aku bli harga 40 je kot.2pon dah bangga..hahaha...

Dulu masa aku g langkawi pegi ngan dier la..
Depan mata aku dier tengking2 mak dier..
Sedihnyer aku tengok..
Dier buat mak dier cam orang bengong...

Tapi parent angkat dier tetap sayang dier...
Aku pon xtau camne leh jadi camtu...

Cuba fikir balik...
Kalau parent angkat 2 xbela dier masa kecik..
Ntah mana la mak pak sebenar dier buang dier
xpon kalo dari family ssh mesti dier xdpt ape yang dier dapat sekarang ni...huhuhuhu.

Aku faham...
Memang susah nak terima kan..kalo kite tahu kite ni anak angkat
Ntahla..
Sekurang-kurangnye hormatla orang yang jaga kite...toi x?
Susah tau nak bela anak ni...rasa xsesusah mengandung dan melahirkan..

Fikir2la...

aqif panasla ibu....



P/s : panasla skrg ni kn...huu.




2 comments:

  1. comels betul anak ko! mata bulat!

    ReplyDelete
  2. Sedih pulak baca kisah anak angkat yg biadap ni. Realiti ya.. kalau anak sdiri buat pun kita sedih, kalau anak angkat buat kurang ajar berganda sedihnya juga. Apa pun bagi orang yg mungkin tak boleh beranak sendri, inilah cara nak dapat anak. Usaha juga ni. Semoga ank angkat yang bakal diambil tu tak disia2kan dan bakal jadi penjaga yang soleh kepada mak ayah angkatnya nanti. Insya Allah. Kita doakan yang baik2.

    ibu aqif.. tolong buangkan word verification ya.. payah nk komen

    ReplyDelete