Wednesday, December 25, 2013

Period tidak teratur dan ovarian cyst

Assalamualaikum...

Firstly,jangan ambil mudah kalau ianya terjadi kepada korang..
Ianya berlaku kepada aku..
Period aku memang tidak teratur sejak zaman anak dara lagi..
Salah punca ovarian cyst adalah haid tidak teratur..
Masa mula-mula aku dapat tahu mengandung dulu..
Aku adalah orang yang paling bahagia skali..

Tapii...
Bila buat pemeriksaan dekat doktor untuk mengesahkan betoi ke x aku mengandung.
Aku disahkan ade ketumbuhan di rahim iaitu ovarian cyst..
Masa tu doktor cakap bila usia kandungan dah 3bulan...
Doktor nak buat 1 pembedahan  untuk buang ketumbuhan itu..

Terus rasa down coz takut jadi ape kat baby..huhu.
Cyst ni bahaya gak tau kalau pecah.
And doktor kata ianya sangat sakit kalau ianya terpusing..
Nasib baik doktor xpaksa buat pembedahan tu n cyst tu xmembesar masa aku mengandung.
Alhamdulillah...berkat doa semua aku berjaya gak melahirkan aqif.

Kepada sape2 yang mempunyai masalah macam aku..
Elokla pergi buat pemeriksaan.
Kalau dah mengndung baru tahu..susah...
Takut jadi ape2 kat baby n kalau ade ketumbuhan cyst@fibroid dll..
Akan susah nak mengandung...

Ermmm..takutla plak.Bulan depan nak kene jumpa doktor...
Cyst aku belum buang lagi...takuuuuutttt....


              

Ni amek kat google yang aku punya xnampak jelas sangat tapi nampak bengkakla kat rahem 2...




2 comments: